Najczęstsze pytania podatników

  • Czy mogę sprzedawać po wykonaniu raportu dobowego.
    • Tak, można dokonywać dalszej sprzedaży. Pamiętać jednakże należy o ponownym wykonaniu raportu na koniec dnia.
      Ustawodawca nie ogranicza w górę ilości wykonywanych raportów dobowych.
      Możemy zrobić tak wiele raportów jak wielką mamy wyobraźnię, w końcu to nasze urządzenie. 
  • Nie mogę wydrukować raportu miesięcznego.
    • Raport miesięczny można wydrukować dopiero po zakończeniu miesiąca.
  • Czy mogę nie robić przeglądów serwisowych.
    • Oczywiście! Ale skutkuje to dość dużymi konsekwencjami. Więcej o przeglądach napisaliśmy TUTAJ
  • Czy mogę wystawić fakturę do paragonu?
    • Tak, można to zrobić, jednocześnie pamiętając, iż klientowi przysługuje tylko jeden dowód sprzedaży. Paragon więc odbieramy i dopinamy do kopii faktury.
      UWAGA!
      Trwają prace nad zmianą ustawy, która ma wprowadzić ograniczenie możliwości wystawienia faktury tylko do paragonów na których został naniesiony i wydrukowany numer NIP..
  • Jak anulować paragon.
    • Anulowanie paragonu to czynność prosta do momentu jego zafiskalizowania. Dokładnie opisaliśmy to TUTAJ
  • Czy muszę drukować zerowy raport fiskalny?
    • Nie, nie ma potrzeby drukowania zerowego raportu dobowego jeżeli nie było sprzedaży w danym dniu ( analogicznie nie przychodzimy w święta i dni wolne od pracy by wykonać taki raport ).
      Jednakże, kasa która nie będzie miała wykonywanych raportów dobowych przez dłuższy czas, zgłosi awarię możliwą do usunięcia tylko przez serwis.
      Zalecamy za tem do wykonywania zerowych raportów dobowych przynajmniej raz w miesiącu nawet w urządzeniach które czasowo wyłączone są z eksploatacji.
       
  • Co zrobić, gdy kasa się zepsuła?
    • Ustawa nie dopuszcza prowadzenia sprzedaży bez użycia kasy fiskalnej podczas jej awarii.
      Jedyną możliwością jest wykorzystanie na czas naprawy urządzenia rezerwowego.
      Sprawnie działający serwis jest z pewnością pomocny, ale może się zdarzyć, że urządzenie ( np. w ramach gwarancji ) będzie musiało być wysłane do serwisu głównego, a jego naprawa potrwa nawet kilkanaście dni.
      W tym czasie, jeżeli nie mamy urządzenia rezerwowego nie możemy prowadzić sprzedaży.
       
  • Nie zrobiłem raportu dobowego - co robić?
    • Brak wykonania raportu dobowego możemy naprawić w dniu następnym przed rozpoczęciem sprzedaży. To znaczy, że jeżeli nie rozpoczęliśmy jeszcze sprzedaży to nic się generalnie nie stało. Robimy raport w dniu dzisiejszym i rozpoczynamy pracę. Ważne by w takim wypadku dołączyć raport ( który będzie miał datę dnia następnego ) do dokumentacji z dnia, którego sprzedaż obejmuje z odpowiednią adnotacją.
      Problem zaczyna się, gdy nie zrobiliśmy raportu przez dłuższy czas ( raport obejmie sprzedaż z więcej niż jednego dnia ), a jest jeszcze gorzej - gdy stało się tak na przełomie miesięcy.
      W tym przypadku robimy oczywiście jak najszybciej raport dobowy, następnie sięgamy do kopii paragonów i podliczamy odpowiednie wartości samodzielnie, przekazując te wartości wraz z wyjaśnieniem do księgowości. W tym przypadku możemy spodziewać się mandatu, lub wykorzystać instytucję "CZYNNEGO ŻALU".
  • Nie mogę skontaktować się ze swoim serwisem-czy mogę naprawić kasę u was?
    • Niestety system serwisowania kas fiskalnych podlega ścisłemu nadzorowi tzw. serwisu głównego. Urządzenia ma przypisany serwis, który może wykonywać czynności serwisowe. W określonych przypadkach ( odległość od serwisu, brak możliwości skontaktowania się z serwisem ) możliwe jest wykonanie serwisu na podstawie upoważnienia przez Serwis Głowny, lub całkowite przejęcie uprawnień serwisowych. W celu wyjaśnienia Państwa sytuacji prosimy o kontakt, a z pewnością pomożemy skontaktować się z Państwa serwisem, lub zajmiemy się formalnościami związanymi z wykonaniem naprawy/przeglądu.
  • Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Jeżeli zagubiliście Państwo książkę serwisową, należy niezwłocznie powiadomić swój serwis fiskalny, a jeżeli nie pamiętacie Państwo kto się zajmuje kasą - serwis główny ( producenta ).
      Następnie należy powiadomić Urząd Skarbowy. Serwis główny ( producent ) wyda Państwu duplikat książki serwisowej zawierający wszelkie informacje techniczne, które pierwotnie były wpisane do książki serwisowej.
  • Jak zalogować się do poczty Netservice? / Jak zmienić hasło poczty?
    • Poczta dostępna jest pod adresem poczta.nets.com.pl. Połączenie jest oczywiście szyfrowane.
      W celu zalogowania się do systemu wpisujemy pełną nazwę użytkownika wraz z domeną ( częścią występującą po znaku "małpy" @ )
       
       


       
      Po zalogowaniu w zakładce Ustawienia ( z prawej górnej strony ekranu ) mamy dostęp do zmian w systemie:

       
       



       
      Między innymi możemy zmienić hasło, wybierając z lewego menu Hasło:

       



       

      Lub ustawić autoodpowiedź, gdy nie ma nas w biurze:

       



       
  • Jakie są ustawienia poczty Netservice
    • Nasza poczta zabezpieczona jest certyfikatem SSL, w związku z powyższym wszystkie połączenia powinny być skonfigurowane tak by wykorzystywały szyfrowanie:

      W pole użytkownika/login wpisujemy zawsze pełną nazwę wraz z domeną ( częscią znajdującą się po tzw. małpce @ ) czyli np. test@domena.pl

      Ustawienia serwera poczty wychodzącej: 

      • nazwa serwera: mail.nets.com.pl
      • port serwera: 587
      • szyfrowanie : STARTTLS
      • metoda uwierzytelniania: TEXT lub Normalne hasło ( w zależności od programu jaki używamy )
       

      Ustawienia serwera poczty przychodzącej ( sugerujemy używanie protokołu IMAP ): 

      • nazwa serwera: mail.nets.com.pl
      • port serwera: 993
      • szyfrowanie : STARTTLS
      • metoda uwierzytelniania: TEXT lub Normalne hasło ( w zależności od programu jaki używamy )


      Przykład w programie thunderbird poniżej:
       
        


      Podczas wykrywania ustawień poczty, może się zdarzyć, iż serwer zaproponuje inne nazwy serwerów poczty , np. jak poniżej.
      Zmieniamy je wtedy ręcznie na mail.nets.com.pl

       



      Oraz program Poczta w Windows 10:
       
       



       




      Ustawienie na telefonie Android:
      i iPhone